PROČ SE (V PRÁCI) PŘEPÍNÁM?
- Iveta Havlová
- 6. 5.
- Minut čtení: 3
Klientka: "...Když mám úkol, okamžitě se mi zatne tělo a nějaká moje část mě prostě žene za výsledkem..."
Naše návyky a automatické reakce vznikají v dětství. Podle toho, ve kterém období vznikají, je řadím do 4 skupin:
Kompetence A - návyky a strategie z prvních měsíců života
Kompetence B - do dvou let
Kompetence C - do šesti let
Kompetence D - do 12 let
Problém mé klientky patří do období kompetence C, naučila se takto reagovat, když jí bylo kolem pěti let. Předtím už ale měla v sobě podhoubí z předchozích období svého mladinkého života:
A = Děláme vše spolu, podle tebe, a je to zákon. A není jasné proč, ale mně ani nenapadne se ptát proč, jsem ještě miminko. ("mami" = dnes třeba "zaměstnavateli")
B = Musím dělat to, co chceš, jinak bych nebyla hodná. (mami a bez vysvětlování, protože mi jsou méně než dva roky. Jsem "hodná".).
C = Musím dělat, co chceš, protože tu jsme spolu a musíme fungovat. (Musíme k doktorovi, musíme vařit, ty můj rozumbrado pětileťáčku atd. Toto je případ klientky - naučila se okamžitě vystartovat a dělat, co se od ní chce, pokud je to podbarveno důvodem fungování.)
D = Musím dělat, co chceš, protože je to správné. (Tady už zase mizí konkrétní důvod fungování. Rodičovské programování už probíhalo tak dlouho, že dítě pochopilo, že "rodič má vždy pravdu" a dělá věci bez zpochybňování.)
Problém klientky je v kompetenci C, je zdůvodněn fungováním. Naštěstí už má zpracovánu Kompetenci A ( Dělám, co chceš, ani o tom nevím. Splývání s druhým, systém propojené nádoby), tak kompetenci B (Jsem hodná, když slepě poslouchám.). Uzdravenou má i kompetenci D (Jsem správný člověk, když vždy poslouchám autoritu.).
V téhle chvíli už tedy nejde o hluboké léčení dětských traumátek. Klientka už si vytváří svůj DOSPĚLÝ STANDARD chování pro tuto situaci:
Je to slepé vystartování do úkolu na šéfův popud?
Anebo je to uvědomění, že šéf sice drží pohromadě celou koncepci firmy, ale v detaily zná pouze v hrubých rysech? Pak totiž si klientka uvědomí, že pokud jde o konkrétní úkol, je ona sama nositelem řešení. To ona svým zamyšlením a procítěním úkolu domyslí, jak postupovat a co bude nejlepším výsledkem. Může tím proměnit (a zlepšit) původní zadání a potřebovat i jiný čas a zdroje na jeho dokončení. To pak bude obvykle potřebovat znovu se šéfem vykomunikovat. Co bylo původně upachtěným dětským vykonáváním úkolu, se změní na krásný akt spolupráce... Nová doba přichází nejen do rodin, ale i do firem. :) To, co je nejlepší pro fungování celku neurčuje jednotlivec. Zjišťujeme to spolu, v laskavém, rovnoprávném dialogu.
Iveta
A v sobotu 7. června, 10 - 18:30h se bude konat kvantový konstelační a přepisový den naživo v Černošicích. S přepisem všech tří pater psychiky: traumátka, kompetence a esence darů. Přihlásit se můžete zde: https://www.ivetahavlova.cz/nakup/2025_06_07_kvantove_konstelace
Můžete si také zpětně dokoupit 12titýdenní kurz Kompetence A i 12titýdenní kurz Kompetence B. Obsahují vždy 1) nahrávky kvantových přepisů k odstranění zbytků traumátek a kolektivních archetypů bezmoci 2) kvantovou metodu sebepráce s kompetencí, 3) mnoho praktických příkladů a cvičení a 4) skripta s nástroji, tabulkami, shrnutím mého učení o přirůstání kompetencí po vrstvách... Objednávky poprosím na ivetahavlova@seznam.cz
A 23. září - 9. prosince 2025 proběhne Kurz kompetence C = MÉ ZRALÉ AKTIVITY (VYSOKÁ SEBEREALIZACE). Tedy schopnost FUNGOVAT spolu a vedle lidí, v rodině, práci, v přátelských vztazích bez upachtěnosti a jakýchkoliv jiných projevů bezmoci. 12 úterních večerů se budeme opět potkávat na Zoom a intenzivně přepisovat a pracovat v breakout roomech. Poznamenejte si termín do kalendáře, brzy vytvořím pozvánku s přihlašovacím formulářem. :)










Komentáře